چه کسی مسئول دستور نگهداری این تیم بود؟
 
باشگاه مس کرمان
باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان
جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, :: 11:52 ::  نويسنده : آرش

 

سرچشمه؛ تیمی که همان روز اول سقوط کرد!

روزی که مس سرچشمه صعود خود را به لیگ برتر قطعی کرد از همان روز بنای شرکت ملی مس بر فروش امتیاز این تیم و سرمایه گزاری بیشتر برروی همین تیم در لیگ یک برای پشتوانه سازی بیشتر و هزینه برای ساخت پروژه های عمرانی باشگاه های مس در شهرهای کرمان و سرچشمه بود.

     

ظاهرا قرار بود مبلغ 9 میلیارد تومان نیز بابت فروش این تیم درآمد کسب شود که اگر برنامه ریزی درستی برروی این مبلغ می شد خیلی راحت الان هم مس کرمان استادیوم 30 هزار نفره خود را در شهر کرمان تکمیل کرده بود و هم سرچشمه ای ها صاحب استادیومی استاندارد در شهر خود شده بودند که در زمان صعود مجددشان به لیگ برتر خودشان میزبان باشند. قطعا اگر همین هزینه به صورت منطقی در تیم سرچشمه می شد این تیم با تجربه ای هم که در لیگ یک کسب کرده بود می توانست به سرعت هرچه بیشتر مجددا راه لیگ برتر را با امکاناتی فوق العاده تر طی کند. اما زمانی که کارهای فروش امتیاز این تیم در لیگ برتر تقریبا قطعی شده بود ناگهان عده ای از مقامات رفسنجان با لحنی بسیار شدید که حکایت از انحلال تیم مس کرمان به جای مس سرچشمه داشت! خواهان بقای این تیم شدند. کار تا جایی پیش رفت که سرانجام محمود احمدی نژاد شخصا دستور داد که این تیم در لیگ برتر باقی بماند و هیچکس حق فروش این تیم را نداشته باشد! ظاهرا قرار بود برخلاف میل مدیران شرکت مس و بدون اینکه شهر سرچشمه و یا رفسنجان کوچکترین امکاناتی داشته باشد و بدون کمترین برنامه ریزی انجام شده مس سرچشمه به لیگ برتر رهسپار شود و از همان زمان تقریبا مشخص می کرد با این وضعیت سرنوشت این تیم ره به چه جایی خواهد برد. در همان پنج هفته نخست بازی ها که قعر نشینی سرچشمه تثبیت شده بود همه مقاماتی که یقه خود را برای بقای این تیم دریده بودند پای خود را کاملا کنار کشدند و کوچکترین احوالی از این تیم نگرفتند. سرچشمه در ادامه روند خود در لیگ برتر نه تنها نتوانست وضعیت خود را سامان ببخشد که هرچه بیشتر برای این تیم هزینه می شد کمتر نتیجه می گرفت به نوعی که از حالا خیال خیلی از تیم ها را بابت یک سهمیه سقوط راحت کرده است! و از انجا که نتایج این تیم به حساب کل مردم کرمان نوشته می شود یک سرخوردگی بزرگ برای تمام کرمان محسوب می شود. از نظر هزینه ای نیز در این تیم کم گذاشته نشد اما از آنجا که از همان روز اول بنای این تیم به صورت اجباری در لیگ برتر گذاشته شد مشخص بود که نتایج این تیم به چه صورت خواهد بود. و امروز همان زمانی است که همه به یاد دستور رئیس جمهور می افتند که حکم به حضور این تیم در لیگ برتر داد. قطعا حالا نیز شخص محمود احمدی نژاد نیز باید برای این دستور خود پاسخگو باشد و یا حداقل به عنوان کسی که این دستور را صادر کرده است بابت سرنوشت این تیم سوال کند که چرا وضعیت این تیم از هر نظر به این وضعیت ناراحت کننده تبدیل شده است. به هر شکل سرمایه چند میلیاردی از این استان تلف شده است. هزینه ای که اگر کمی کارشناسی تر در رابطه با آن تصمیم گیری می شد قطعا امروز بهره برداری بیشتری از آن صورت می گرفت. قطعا در این باره تنها چیزی که خواهیم شنید انداختن تقصیر به گردن دیگری و در نهایت پیدا نشدن مقصر خواهد بود اما حداقل وضعیت تیم سرچشمه را در این فصل لیگ برتر تجربه ای کنیم که در آینده بازهم به این شکل زمینه اندوه مردم کرمان فراهم نشود.    



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتون خوش آمدید شما نویسنده این وبلاگ باشید!!! بله تعجب نکنید با عضویت در این وبلاگ که خیلی ساده و رایگان است میتونید خیلی ساده مطالبتون رو برای ما و همه ی ورزش دوستان ایران بفرستید . در ضمن با عضویت در خبرنامه وبلاگ میتونید هر هفته از آخرین اخبار باشگاه و وبلاگ باخبر بشید راستی نظر فراموش نشه و اگه توی نظر سنجی وبلاگ هم شرکت کنید خوشحال میشم . . . .
مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان و آدرس meskerman.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان