در روزهای افول ستاره های کاغذی فوتبال مردان
 
باشگاه مس کرمان
باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان

 

تیم فوتبال بانوان شهرداری بم قهرمان لیگ برتر شد

در روزهایی که اکثر خبرهای منتشر شده از فوتبال کرمان و به طور کلی ورزش این استان مخابره می شود خبر بد و ناامید کننده محسوب می شود، یک اتفاق بسیار خوب از سوی زنان فوتبالیست تیم شهرداری بم رخ داد تا فوتبال استان کرمان سرانجام سرش را بلند کند!

      

تیم فوتبال شهرداری بم که بدون شک شایسته ترین تیم در لیگ برتر فوتبال کشور برای قهرمانی بود سرانجام در بازی هفته آخر خود با تساوی بدون گل برابر دلوار کشتی جنوب بوشهر با کسب 46 امتیاز و بدون حتی یک باخت جشن قهرمانی خود را برپا کرد. البته تیم شایسته بمی هفته پیش و با برتری برابر سرخپوشان گرگان قهرمانی خود را مسجل کرده بود. بانوان بمی در حالی قهرمانی خود را در بی خبری محض جشن می گیرند که فدراسیون فوتبال ایران حتی یک سایت و یا یک مرجع درست برای پوشش اخبار این تیم ندارد و پیدا کردن مرجعی برای دیدن جدول بازی ها نیز از مشکل ترین کارها شده است! لیگ برتر بانوان ایران با حضور یازده تیم برگزار شد که از استان کرمان نیز دو تیم شهرداری بم و فریکو سیرجان در این رقابت ها حاضر بودند. تیم بمی با هدایت مرضیه جعفری از همان بازی نخست با اقتدار در مسابقات حاضر شد و با از دست دادن کمترین امتیاز ممکن و با درخشش بازیکنانی نظیر فاطمه ارژنگی، کوهستان خسروی و الهام انصاری نشان داد در صورت سرمایه گذاری برروی تیم های بانوان کرمانی می توان به بهترین نحو ممکن نتیجه آن را مشاهده کرد. مربی این تیم که حالا تیمش را حتی مدعی درخشش در سطح بازی های جهانی می داند معتقد است: " تیم ما هرچند به دلیل اینکه اسپانسر اصلی خود را خیلی دیر شناخت نتوانست تمرینات پیش از فصل خود را به خوبی برگزار کند اما در طول بازی ها آنقدر خوب کار کرد که به جای دو نیمه حتی می توانست در سه نیمه با رقیبان خود مصاف دهد و آن ها را شکست دهد!". وی هرچند سطح بازی ها را بسیار بالا دانست و پخش شدن بازیکنان تیم ملی را در تمامی تیم ها سبب بالا رفتن کیفیت بازی ها دانست اما در ادامه گفت:" متاسفانه امکانات اولیه در فوتبال بانوان ایران بسیار کم است و بیشتر مربیان به جای اینکه بیشتر تمرکز خود را بر سر مسائل فنی بگذارند مجبورند به مواردی مثل فراهم کردن زمین تمرین و یا توپ و حتی محل اقامت تیم خود فکر کنند! من امیدوارم این مشکلات در آینده ای نزدیک حل شود و به فوتبال زنان ایرانی نیز حداقل به میزان ده درصد فوتبال مردان توجه شود تا کیفیت بازی ها چند برابر شود". وی همچنین تاکید می کند اگر مسئولین به تیم او بیشتر بها دهند و توجه کنند چه بسا تیم او می تواند در رقابت های جهانی حرف هایی برای گفتن داشته باشد. این در حالی است که بسیاری از تیم های بانوان کرمان به دلیل نداشتن حامی مالی خیلی راحت از گردونه مسابقات حذف شدند و با انحلال مواجه شدند. البته در شرایطی که این اتفاق برای تیم های ورزشی مردان طبیعی شده است در رابطه با تیم های زنان اصلا اتفاق عجیبی محسوب نمی شود! قرار است تیم بانوان شهرداری بم به عنوان پاداش قهرمانی خود سفری به کشور ترکیه داشته باشد البته اگر همانند اتفاقات مشابه این سفر به علل غیر عادی لغو نشود! تیم فریکوی سیرجان هم که با بازی نکردن در بازی هفته آخر خود برابر سرخپوشان حرف و حدیث های زیادی ایجاد کرد در نهایت مکان سوم بازی ها را کسب کرد تا بالانشینی کرمانی ها در لیگ برتر فوتبال زنان ادامه داشته باشد. با این حال قهرمانی زنان بمی نام این شهرستان را که با زلزله در ذهن ها تداعی می شود را با یک اتفاق خوب در فوتبال کشور سرافراز کرد.

(منتشر شده در نشریه استقامت)



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتون خوش آمدید شما نویسنده این وبلاگ باشید!!! بله تعجب نکنید با عضویت در این وبلاگ که خیلی ساده و رایگان است میتونید خیلی ساده مطالبتون رو برای ما و همه ی ورزش دوستان ایران بفرستید . در ضمن با عضویت در خبرنامه وبلاگ میتونید هر هفته از آخرین اخبار باشگاه و وبلاگ باخبر بشید راستی نظر فراموش نشه و اگه توی نظر سنجی وبلاگ هم شرکت کنید خوشحال میشم . . . .
مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان و آدرس meskerman.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان