باشگاه مس کرمان
باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان
16 خرداد 1391برچسب:, :: 21:39 ::  نويسنده :

باسلام خدمت شما عوامل زحمت کش باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان:

ولادت حضرت امیرالمومنین وروزمردراتبریک می گم:

ببخشیدیک مدتی نتوانستم برای شما مطلب بفرستم .

تیم مس برای نتایج خوب درفصل بعدرقابت های لیگ ایران بایددرفصل نقل وانتقالات ازدیگرتیم ها پیش باشد

تاتیم های دیگربرای جذب بازیکنان خوب تلاش نکنند.بازیکنانی که تاالآن درخبرهاداشتیم به مس کرمان پیوستن یاقطعی شدند خوبندامیدواریم بتواننددرمس بدرخشند :آبدوکویچ-حسین کاظمی-رضاعنایتی-مسعودنظیرزاده و....

پس صبرمی کنیم به سوی تیم مس زلزله تاببینیم که چی می شود

 

باتشکرازشما

سوال؟/

آدرس استادیوم شهدای مس کجاست؟


آرش: مجتبی جان با حضور دوباره ات مارو دلگرم کردی

استادیوم شهدای مس هفت باغه که الان در حال احداث

 

پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, :: 18:13 ::  نويسنده : آرش

جنبش اشغال تلفن های باشگاه از سوی هواداران مس!!

هواداران تیم مس در کرمان هنوز منتظر هستند تا وعده مسئولین باشگاه مبنی بر بستن یک تیم رویایی برای آن ها محقق شود و به همین جهت کنجکاوانه اخبار انتقالات را پیگیری می کنند.

    

با صحبت هایی که مسئولین باشگاه مس طی روزهای اخیر انجام داده اند به خوبی می دانند که اگر موفق به انجام این کار در کرمان نشوند تا چه اندازه زیر فشار قرار خواهند گرفت. آن ها که با تشکیل کمیته ای موسوم به پرواز آسیایی درصدد هستند تیمی برای سه رده بالای جدول ببندند روزهای بسیار دشواری را پشت سر می گذارند. آن ها که پس از پترویچ نتواستند بازیکن شاخص دیگری به تور بی اندازند و تنها بازخوردهای نه چندان خوب از بازیکنان در حال مذاکره خود در یافت کردند، با انتشار خبر جذب عنایتی تا حدودی درصدد آرام کردن فضای روانی ایجاد شده برای خود برآمدند. اما عنایتی هم خبر قطعی شدن آمدنش به مس را تکذیب کرد تا مشخص شود حالا که قلعه نویی در آستانه ورود به استقلال است او نیز با تمام چشم به این تیم نگاه می کند. از سوی دیگر مسئولین باشگاه به شدت اصرار دارند که بگویند خلیل زاده با تیم آن ها قرارداد دارد اما مشخص شد که این قرارداد مشروط است و خلیل زاده می تواند از مس جدا شود. هرچند که مسئولین تیم قویا از ماندن این مدافع در تیم خود می گویند اما خلیل زاده هم ماندن قطعی اش را تکذیب می کند و از مذاکراتش با سپاهان می گوید. جدا از این مسائل در فضای مجازی نیز شرایط چندان بر وفق مراد باشگاه مس نیست. قاسم دهنوی در یکی از سایت های اجتماعی خداحافظی پرسوز و گدازی با هواداران مس انجام داده است و برای کرمانی ها می نویسد:" علی رغم میل باطنی خود مجبور به خداحافظی با کرمانی ها هستم. من با مس یک سال دیگر قرارداد داشتم اما به واسطه اقدامات آقای قاسمپور و بی توجهی باشگاه مجبورم از تیم بروم. این اتفاق برای برخی دیگر از بازیکنان تیم مثل سیفی هم رخ داده است. امیدوارم اتفاقات در نهایت منجر به شادی کرمانی ها شود". این مسئله سبب شده است که هواداران مس در فضای مجازی جبهه تندی علیه باشگاه بگیرند و آن ها که فعلا از عملکرد باشگاه در نقل و انتقالات رضایت ندارند با این صحبت های دهنوی اقدامات باشگاه را زیر سوال ببرند. آن ها حتی قول و قرار گذاشته اند که تلفن های باشگاه را به تسخیر خود در بیاورند تا مانع از جدایی دهنوی از مس کرمان شوند. نصرالله گنجعلی خانی مدیر عامل باشگاه مس که خیلی ها معتقدند نقش پررنگی در انتقالات مس ندارد خلاف این موضوع را تاکید می کند و می گوید:" برای جذب نفرات در باشگاه هماهنگی کامل وجود دارد و ظرف چند روز آینده هواداران خبرهای بسیار خوبی خواهند شنید. چند روز صبر ارزش شنیدن این خبرها را دارد". گفته می شود داوری و واحدی اعضای اصلی هیات مدیره باشگاه فعلا سیاست سکوت را در پیش گرفته اند تا برخلاف روزها گذشته کمتر زیر فشار جذب ستاره ها قرار بگیرند. آن ها حالا متوجه شده اند خرید در بازار انتقالات فوتبال ایران تا چه اندازه سخت و سنگین حتی بدتر از بازار بورس فلزات جهانی است!

یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:53 ::  نويسنده : آرش

سوپر کرمانی ها!

هفته آخر لیگ برتر برای کرمانی ها کاملا رویایی تمام شد تا آن ها هرچه لیگ یازدهم را با زجر سپری کرده بودند در هفته آخر حسابی کیف کنند و امیدوار باشند که سال آینده هم بیشتر این احساس خوشایند هفته آخر را تجربه کنند.

      

در کرمان مس به هدف نهایی خود در این فصل رسید و با یک پیروزی شیرین برابر ذوب آهن سرانجام رتبه خود را در این فصل تک رقمی کرد تا به راحتی بتواند خاطرات بد این فصل را فراموش کند. اما مهمتر و شیرین تر از پیروزی مس و رتبه این تیم در این بازی شیرین کاری جمع زیادی از بازیکنان جوان کرمانی بود. از سوپر گل احمد حسن زاده گرفته که خاطره گل قاسم دهنوی به شاهین در آخرین بازی فصل قبل را زنده کرد تا درخشش مشترک شهدادنژاد و صدقی در دروازه مس و سایر بازیکنان جوان تیم کرمانی در این بازی که نشان داد روی چه منبع غنی این تیم خوابیده است. هواداران مس که حسابی در این بازی کیفور شدند در ابتدای بازی هم از نارنجی پوش وفادار یعنی فرزاد حسن خانی تقدیر کردند تا یک سوپر کرمانی تمام عیار در باهنر برپا شود. اما سرچشمه که بازی های آخر فصل او دقیقا مصداق آواز قو در روزهای آخر زندگی اش بود با یک بازی بسیار چشمگیر قهرمانلیگ را تا جایی که در اصفهان جا داشت اذیت کرد تا حقانیت خود را باردیگر ثابت کند. بازیکنان سرچشمه که می دانستند در این بازی کاملا زیر نظر هستند تا جایی که در توانشان بود خودشان را ثابت کردند تا حالا در نقل و انتقالات دست بالا را داشته باشند! در راس آن ها خزایی دروازه بان این تیم بود. به هر شکل با پایان یافتن بازی ها کرمانی ها خیلی زود برنامه فصل بعد خود را شروع کردند تا ثابت کنند برای لیگ دوازدهم با توپ پر می آیند. پترویچ جذب مس شد تا یکی از خوب های نقل و انتقالات به کرمان بیاید. آن ها برای نیمکت خود مذاکره با قلعه نویی را هم آغاز کردند تا از حالا منتظر یک مس پر خبر و جالب باشیم...

جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:37 ::  نويسنده : آرش

مدیر طرح‌های عمرانی شرکت ملی صنایع مس:
ورزشگاه اختصاصی صنعت مس 92 افتتاح می‌شود

مدیر طرح‌های عمرانی و احداث ورزشگاه‌های شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ورزشگاه اختصاصی تیم فوتبال صنعت مس کرمان تا اواسط سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

خبرگزاری فارس: ورزشگاه اختصاصی صنعت مس 92 افتتاح می‌شود

عبدالرضا برهانی‌نژاد امروز در گفت‌وگویی در کرمان با اشاره به آغاز ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی 30 هزار نفری "شهدای صنعت مس" کرمان از سال 86 اظهار داشت: روند اجرا و پیشرفت این پروژه در زمان مدیریت سابق شرکت ملی صنایع مس ایران به دلیل برخی مسائل و بی‌توجهی‌ها تعطیل و عملیات احداث با توقف مواجه شد.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های به عمل آمده در دوران مدیریت سعد‌‌محمدی پروژه از مجموعه‌های نظارتی باشگاه صنعت مس کرمان خارج و ادامه عملیات احداث به شرکت ملی صنایع مس ایران محول شد، گفت: در حال حاضر عملیات احداث این پروژه بزرگ فرهنگی ورزشی با جدیت بیشتر انجام شده و تا حدود 49 درصد ساخت این ورزشگاه پیشرفت داشته است.

برهانی‌نژاد گفت: به جز ورزشگاه اصلی این مجموعه بزرگ دارای دو استخر شنای مردان و زنان، سالن‌های پنج هزار نفری در رشته‌های هندبال، والیبال، بسکتبال و زمین‌های تنیس خاکی است.

مدیرعامل سابق باشگاه صنعت مس کرمان تصریح کرد: پارکینگ طبقاتی، یک مسجد بزرگ و دو زمین تمرینی با چمن‌های مصنوعی و طبیعی از دیگر امکانات مجموعه ورزشی شهدای صنعت مس است.

وی در پاسخ به سئوالی زمان بهره‌برداری از این مجموعه بزرگ را بسته به پارامترهای خاصی دانست و عنوان کرد: اختصاص بودجه مناسب و سرعت در پرداخت پول و همچنین چگونگی انجام کار توسط شرکت پیمانکار این مجموعه در آغاز بهره‌برداری از این پروژه دخیل هستند.

برهانی‌نژاد بیان داشت: در حال حاضر یکی از اهداف ما برگزاری مناقصه برای تسریع در روند احداث دیگر بخش‌ها و قسمت‌های این پروژه چون راهسازی و سر درب مجموعه و سایر سازه‌ها است.

مدیر طرح‌های عمرانی و احداث ورزشگاه‌های شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده زمان ساخت و بهره‌برداری از ورزشگاه مجموعه ورزشی شهدای صنعت مس پایان سال 91 بوده است، گفت: اما با توجه به برخی مشکلات و پیش‌بینی‌ها می‌توان زمان پایان ساخت این ورزشگاه را اواسط سال 92 اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تنها عملیات ساخت و احداث این ورزشگاه به اعتباری 22 میلیارد تومانی نیاز دارد، ابراز داشت: تا کنون اعتباری قریب به 5 میلیارد و 300 میلیون تومان برای احداث این ورزشگاه هزینه شده است.

برهانی‌نژاد تصریح کرد: در عملیات ساخت و احداث این ورزشگاه با توجه به الگو برداری‌های به عمل آمده از آخرین متد و روش‌هایی استفاده شده که با استانداردهای مد نظر فیفا مطابقت دارد.

وی افزود: در صورتی که با انجام برخی تغییرات در عملیات احداث این ورزشگاه موافقت شود، امکان مسقف شدن ورزشگاه نیز وجود دارد.

جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:23 ::  نويسنده : آرش

چنان رفت که گویی اصلا نبود!

تیمی که از روز اول بازی ها تا روز آخر آن در قعر جدول جاخوش کند کاملا مشخص است که مشکل از در و دیوار آن بالا می رود. درست همانند تیم فوتبال مس سرچشمه که تنها حسن حضورش در لیگ برتر امسال برای کرمانی ها این بود که اجازه نداد مس کرمان به قعر جدول برود! و همچنین خیال کرمانی ها و سایر تیم های لیگ برتری را از سقوط خود به لیگ یک راحت کند تا سایر تیم ها برای قرار نگرفتن در جمع دو تیم دیگر سقوط کرده تلاش کنند! بنیان تیم مس سرچشمه از همان روز اول تلاش این تیم برای شروع بازی های لیگ برتر سست بود و مشخص است که چقدر زود هم این دیوار کج فرو بریزد! در این مطلب سعی می کنیم مجموعه اتفاقاتی که منجر به سقوط این تیم به لیگ یک شد را بررسی کنیم تا حداقل دست آورد سقوط چند میلیاردی این تیم تجربه ای باشد برای عدم تکرار که پشت سر آن باقی می ماند.

      

جیبی که برای سرچشمه خشک شد

یادمان باشد زین پس هر زمان تیمی به لیگ برتر صعود کرد برای بررسی سرنوشت آن تیم و اینکه آیا آن تیم سقوط می کند و یا خیر در ابتدای فصل به این مسئله توجه کنیم که آیا مسئولین آن برای فروش امتیازش تلاش کرده اند یا خیر؟! اگر تلاش کردند و در نهایت آن تیم فروخته نشد آن تیم قطعا سقوط خواهد کرد! این سرنوش مشترک همه تیم های ایرانی است که در پائین جدول دست و پا می زنند. درست همانند اتفاقی که برای برق شیراز رخ داد، در انزلی گریبان ملوان را گرفت و استقلال اهواز به آن دچار شد و اکثر تیم های سقوط کرده لیگ برتر در سال های اخیر در ابتدای فصل به آن دچار شدند. حتی تیم مس کرمان هم سه سال پیش همین بلا مبتلا شد و اگر این تیم در آن سال آسیایی نبود تا بازیکنان به واسطه همان انگیزه بازی های باشگاه های آسیا، در لیگ هم به بدبختی تمام تیم را حفظ کنند. در آن فصل هم همانند امسال مس کرمان یکی از کاندیدهای مسلم سقوط بود. اما بدبختانه تیم مس سرچشمه همان روز اول مهر فروش امتیاز روی پیشانی اش خورد تا سرنوشت این تیم هم رو به شومی برود. این تیم در فاصله سه هفته مانده به شروع لیگ برتر به این بازی ها صعود کرد آن هم در حالی که مقامات شرکت مس اصلا علاقه ای به دو تیمه شدنشان در لیگ برتر نداشتند. در شرایط بد اقتصادی کشور خرج چند میلیاردی آن هم برروی دو تیمی که بازده سود آور اقتصادی ندارند بدترین کار ممکن برای شرکت مس بود. به هر شکل شرکت مس مجبور شد با دستور محمود احمدی نژاد تیم را زیر نظر خود حفظ کند اما از همان زمان هم مشخص بود که شرکت مس با سقوط این تیم بیش از همه رقیبانش شاد خواهد شد که مجبور به خرج هزینه های مضاعف نباشد! تیم بعد از صعود دو هفته فقط در گیرودار فروش و یا عدم فروش امتیازش بود تا فقط یک هفته در نقل و انتقالات زمان داشته باشد و مشخص است که در این یک هفته فقط بی برنامگی و شتابزدگی است که حرف اول را می زند.

مگسان به دور شیرینی

باشگاه سرچشمه آنقدر بی برنامه و شتابزده برای بازی های لیگ برتر آماده می شد که از همان روز اول قامت یک شیرینی خوشمزه را برای برخی دغل دوستان فراهم کرد! از دلال هایی که مس سرچشمه و البته مس کرمان را به خاک سیاه نشاندند در این فصل آنقدر نوشتیم که ادامه مطلب را می توانید چشم بسته بخوانید! اما کاش برای یک بار هم که شده می توانستیم خبرهای برخورد با این مگسان دور شیرینی بنویسیم! امسال چند جبهه دلالی در سرچشمه فعالیت کردند. گروهایی از تهران و کرمان که هرکار دلشان خواست و هر بازیکنی که خواستند به سرچشمه ای ها غالب کردند. آن هم با ارقامی که سوت را از سر هرکسی به صدا در می آورد. جالب اینکه باشگاه به خوبی می داند که این افراد چه کسانی هستند و چه بلایی بر سرشان آوردند اما در تازه ترین خبر برای شما باید بگوئیم که این عزیزان لیست های خود را برای تعیین مربی و بازیکنان فصل بعد سرچشمه هم تقدیم مقامات باشگاه کرده اند تا رسما به سنگ پای قزوین بگویند زکی!!

پای هیچ مس دیگری به کرمان باز نمی شود

مس سرچشمه فصلی که در لیگ یک بازی می کرد از جایی به خوشبختی رسید که ورزشگاه این تیم در شهر سرچشمه قرار داشت. سبک ساخت این ورزشگاه، ارتفاع آن، تماشاگرانش و... همه عواملی بودند که سبب شدند این ورزشگاه ترسناک یک قلعه عقاب برای سرچشمه در لیگ یک شود که فتح آن برای حریفان سرچشمه غیر ممکن شود. اما درست از زمانی که سرچشمه به کرمان آمد قلعه عقاب خود را با لانه موش عوض شده دید که هرکه از راه می رسید می توانست با انگشت خود آن را فتح کند! این روند یک تجربه بزرگ است که اگر در سال های دیگر مثلا مس رفسنجان یا همین مس سرچشمه و یا تیم های دیگر کرمانی مثل گل گهر و... به لیگ برتر آمدند از دروازه شهر کرمان به داخل راهشان ندهید تا امکانات خود را برای بازی در لیگ برتر در شهر خودشان فراهم کنند! هواداران مس و مردم شهر کرمان در این فصل چنان بی رحمانه با مس سرچشمه برخورد کردند که پای هر تیم دیگری غیز از مس کرمان را به این شهر و ورزشگاه باهنر قطع کنند! که البته این اقدام فوتبال دوستان کرمانی سبب می شود که در شهرهای اطراف کرمان تا امکانات خود را لیگ برتری نکرده اند به این بازی ها حتی فکر هم نکنند و این بهترین دست آورد برخورد بی رحمانه آن ها بود!

تیمی از نظر فنی زیر صفر

با وجود همه مشکلات حاشیه ای تیم مس سرچشمه از این نکته اصلا نباید غافل شد که تیم مس سرچشمه به لحاظ فنی وضعیتی زیر صفر داشت! در این تیم بازیکنی که کیفیت لیگ برتری داشته باشد به زیر سه نفر می رسید! نیمکت این تیم هم که با دو سرمربی تغییر کرد از نظر دانش فنی اصلا این توانایی خارق العاده را نداشت که از این بازیکنان لیگ یکی و دویی تیمی بزرگ و شگفتی ساز بسازد. شاید اگر اصغر شرفی و یا حتی سنجری امروز با سرچشمه نتایج خوبی کسب کرده بودند می توانستیم آن ها را آرسن ونگر فوتبال ایران بدانیم که با تیمی بدون کیفیت برتر تیمی لیگ برتری تحویل دادند اما آن ها همان سنجری و شرفی بودند و نه بیشتر تا بازیکنان سرچشمه هم هیچ پیشرفتی نداشته باند و اتفاقا روز به روز هم از توان کیفی آن ها کم شود. سقوط سرچشمه با مشتی از بازیکنان بومی و کرمانی این پیام را هم برای ما داشت که صرف شعار بومی گرایی فقط منجر به سقوط است! اگر ساختارهای فوتبال در کرمان درست نباشد امثال نوراللهی و ابراهیمی و فیروز آبادی و... را هم به لیگ برتر که بیاوریم خیلی زود از دستشان می دهیم. قبل از بومی گرایی در لیگ برتر باید ساختار تربیت و پرورش بازیکن را در کرمان درست کنیم و بعد نهایت استفاده را از او بکنیم. یعنی همان کاری که با حسین خانی، فخرالدینی می کنیم...به هر شکل سرچشمه در کنار همه مشکلات حاشیه ای خود از نظر فنی هم در بازی هایش چیزی نشان نداد تا سزاوارانه به لیگ یک سقوط کند.هرچند در ایمان استثنائاتی مثل بازی با تراکتورسازی و سپاسی هم وجود داشت که البته اصلا کافی نبود.

به امید استفاده از این تجربه 5 میلیارد تومانی  

به هر شکل مس سرچشمه چنان رفت که گویی اصلا نبود! هیچکس هیچ لذتی از لیگ برتری شدن این تیم نبرد تا به تبع آن خمی به ابرو بیاورد بابت سقوط این تیم. تنها ضرر این تیم از نظر مالی بود که به گفته مقامات این تیم مبلغی نزدیک به 5 میلیارد تومان هزینه روی دست کرمانی ها گذاشت. مبلغی که البته گفته می شود بیشتر از این ارقام است. با این حال چه کرمانی ها و چه سرچشمه ای ها باید از این تجربه 5 میلیارد تومانی نهایت استفاده را کنند. سرچشمه ای ها که از حالا باید به صعود سال آینده خود به لیگ برتر فکر کنند باید از حالا در این اندیشه باشند که چگونه جبران این سقوط خفت بار خود را در لیگ برتر انجام دهند و اصلا خود را درگیر تفکر لیگ یکی نکند. به هر شکل این تیم شخصیت لیگ برتری پیدا کرده است و صرف حضور این تیم در لیگ برتر سبب می شود که مس سرچشمه نام شناخته شده  و محترمی در فوتبال ایران باشد. ظاهرا اقداماتی هم انجام شده است که این تیم در فصل آینده درگیر مشکلات این فصلش نباشد و کلا حساب و کتاب هایش جدا از باشگاه مس کرمان باشد. این تجربه 5 میلیاردی در نهایت باید به این ختم شود که ما مس سرچشمه را دیگر تا این حد ضعیف نبینیم.

(منتشر شده در نشریه استقامت)

شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:21 ::  نويسنده : آرش
 روزهای هراس انگیز برای هواداران تیم صنعت مس کرمان تقریبا به پایان رسید و این تیم می تواند از هم اکنون برای فصل بعدی لیگ برتر فوتبال ایران برنامه ریزی مدون و حساب شده ای داشته باشد.

     


اما اتفاقات هفته های پایانی لیگ برتر فوتبال ایران نکات بسیار آموزنده ای برای مدیران این باشگاه پرطرفدار داشت که باید و باید از آن درس بگیرند. نکاتی که نتیجه آنها قهر تماشاگران با ورزشگاه شهر کرمان، کسب نتایج ضعیف و سربرآوردن حواشی متعدد در دل این تیم بود. با این وجود در دو سه هفته پایانی تماشاگران دست از دل برداشتند و با فراموش کردن قهر خود با ورزشگاه و تیم، دلسوزانه و پرشور به ورزشگاه آمدند و به عنوان یار دوازدهم در کسب 6 امتیاز ارزشمند برای تیم مشارکت کردند. در غیاب یک ارتباط مستمر و برنامه ریزی شده با هواداران، باشگاه مجبور به استفاده از سیستم های دهه شصتی از جمله وانت و بلندگو و پارچه نوشته برای جذب تماشاگران و به شور درآوردن آنها شد و البته این تجربه به دست آمد که یک سیستم ارتباطات عمومی و با برنامه، چقدر جایش در این فصل در تیم خالی بود.از سوی دیگر باید این تجربه برای مدیران مس به دست آمده باشد که یک برنامه بلند مدت و حساب شده و البته برنامه ای که کار اساسی بر روی آن شده است چقدر می تواند در آمادگی و کسب نتایج مطلوب برای تیم مفید باشد. ادامه همان روند مقطع نگری و نداشتن یک برنامه میان مدت و بلند مدت گره ها را در تیم کور می کند و باعث می شود رویدادهایی پیش آید که کرمانی ها را در لیگ برتر جاری حسابی رنج داد و نگران کرد. بهره گیری از نظرات کارکشته های فوتبال کرمان و کشور در تدوین این برنامه و استفاده از یک کادر فنی که تک تک نیروهای آن بر اساس حساب و کتاب جذب شده اند می تواند روند مطلوبی را در تیم مس کرمان به وجود آورد. همین برنامه کار جذب بازیکن را به قضا و قدر و شانس و سنبه پرزور دلالان نمی کشاند و باعث می شود بر اساس داشته ها و نیاز ها بهترین نیروها جذب شود. حالا که تقریبا کار کمیته بحران باشگاه به پایان رسیده است بهتر است به جای آن از همین روزها کمیته برنامه ریزی و تدوین برنامه فصل بعد تشکیل شود تا با حضور کارشناسان و فعالان با دانش عرصه فوتبال برنامه ای جامع و با حساب و کتاب برای لیگ برتر بعد ارائه دهند تا اتفاقات این فصل که به سختی گذشت تکرار نشود. تجربه نشان داده است که اگر از اشتباهات گذشته در هر عرصه ای درس گرفته شود پلی برای پیروزی های قاطع آینده ساخته خواهد شد.

دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 11:33 ::  نويسنده : آرش

دسته گل مس برای بدرقه سرچشمه

دومین دربی شهر کرمان بین تیم های مس کرمان و مس سرچشمه در حالی برگزار می شد که با سقوط تیم سرچشمه شاید تا سال ها، دیگر کرمانی ها "مس کرمانیکو" نبینند! خیلی ها در سراسر کشور با قاطعیت از ملاطفت برادران مسی در این بازی برای بقای برادر بزرگتر در لیگ برتر می گفتند اما آن هایی که در کرمان از وضعیت دو باشگاه خبر داشتند به خوبی می دانستند که این دو تیم برای اثبات خیلی مسائل روبروی هم قرار می گیرند. به خصوص مس کرمان که هم انگیزهای بقا را داشت و اصلا دوست نداشت توسط مس سرچشمه به جمع تیم های فانوس به دست دعوت شود و هم به شدت از باخت دو بر صفر دور رفت آزرده خاطر بود و خیلی دوست داشت انتقام آن شکست را بگیرد. مجموعه ای از اتفاقات از نشستن قاسمپور برروی نیمکت مس و الهامی برروی نیمکت سرچشمه و اختلافات شدید دو سرمربی تیم ها با یکدیگر و حرف های مدیر عامل باشگاه سرچشمه قبل از بازی و... سبب شده بود که این بازی کاملا انگیزه های حیثیتی داشته باشد. کرمانی هایی که ورزشگاه را با پرچم نارنجی تسخیر کرده بودند کاملا منتظر بودند تا مزه یک دربی واقعی را زیر دندان مزه کنند.

    

15 دقیقه قبل از بازی: ورزشگاه باهنر که در بازی با شاهین بوشهر دچار ناپرهیزی کامل شد و تمام صندلی هایش به سود مس کرمان تسخیر شده بود این انتظار را داشت که برای دربی هم تمام صندلی هایش را حراج کند اما با اینکه ده هزار صندلی آن پر شده بود اما بازهم صندلی های خالی به چشم می زد. اما وقتی ورزشگاه شرایط سکوهای بازی رفت را به یاد آورد به همین اندازه هم کاملا خوشحال و مغرور شد!

10 دقیقه قبل از بازی: با توجه به اینکه هم نام هر دو تیم یکسان بود و هم رنگ پیراهن های آن ها تشخیص اینکه هواداران کدام تیم را تشویق می کنند بسیار سخت بود!! اما زمانی که کل ورزشگاه فریاد مس بزرگ کرمان را با لحنی طعنه آمیز سر داد مشخص شد در نبرد سکوها هیچ شانسی برای مس سرچشمه وجود ندارد.

5 دقیقه قبل از بازی: از دورن تونل ورزشگاه خبرهای جالبی به گوش می رسید. گویا مسئولین دو تیم برای سردتر شدن برخوردهایشان با یکدیگر از هیچ کوششی دریغ نمی کردند! آن ها کاملا قهر آمیز با یکدیگر رفتار می کردند تا مشخص شود سطح برادری دو مس در چه سطحی قرار دارد! البته آن ها صورت هایشان را گرم می کردند که در برابر دوربین های تلویزیونی لبخندی به غایت تصنعی به یکدیگر بزنند!

2 دقیقه قبل از بازی: روبوسی دو نیمکت با یکدیگر خودش در حد یک فیلم اکشن سوژه داشت! الهامی و قاسمپور سردترین دست ممکن را بدون روبوسی با یکدیگر دادند. اکثر بازیکنان دو تیم ترجیح دادند به سمت نیمکت های یکدیگر نروند و در مهمترین اتفاق اصغر شرفی بیشترین فاصله را با قاسمپور گرفت تا با او مجبور به احوال پرسی نشود! مربی مس سرچشمه اصلا به روی نیمکت نیامد تا اوج تخاصم طرفین مشخص شود.

1 دقیقه قبل از بازی: آرمان شهداد نژاد که دوباره دروازه بان فیکس مس شده بود برای اینکه نشان دهد چقدر با اخلاق است و درصدد رفع کدورت ها می باشد و درصدد است دو تیم را به هم نزدیک تر کند، با جوراب های همرنگ تیم سرچشمه به زمین آمد که البته این کار او باعث شد بازی برای دو دقیقه به وقفه بی افتد و به دستور داور او مجبور به تعویض آن ها شود! حالا بیا و اخلاق مداری کن...!

دقیقه 3: دو طرف که قبل از بازی برای یکدیگر دسته گلی سفارش نداده بودند نشان دادند که در زمین از همان اول برای هم گل کنار گذاشته اند. قاسم دهنوی سریع ترین گل این فصل مس را به ثمر رساند و پاس عرضی سالاری را با یک شوت محکم از پشت شش قدم به تور سرچشمه جسباند. او هم ثابت کرد که برای نزدیک تر کردن دو تیم برنامه دارد چراکه بعد از گل به جای خوشحالی با هم تیمی هایش خود را به آغوش ساکت الهامی مربی مس سرچشمه رساند! هرچند که الهامی که حسابی ساکت شده بود با این شیوه شادمانی دهنوی بیشتر عصبانی تر شد!

دقیقه 6: دهنوی نشان داد که می خواهد نقش اول این بازی باشد. شوت سرکش او را خزایی دفع کرد تا یکبار دیگر ساکت الهامی در شادی او شریک نشود.

دقیقه 7: اصغر شرفی که مجبور شده بود گل قاسمپور را به گونه ای دیگر دریافت کند سرانجام رضایت داد از رختکن بییرون بیاید و روی نیمکت تیمش بنشیند! البته او بعدها رسما اعتراف کرد که به خاطر طولانی شدن کارهای واجب در رختکن نبوده است و به خاطر روبرو نشدن با قاسمپور در آنجا مانده است.

دقیقه 10: گویا آمدن شرفی روی نیمکت سرچشمه روحیه بازیکنانش را ناگهان چند برابر کرده است چراکه چند دقیقه بعد کرنر ارسالی منصوری پس از برگشت شهدادنژاد در شلوغی جلوی دروازه به باجلان رسید تا او با شوتی محکم زیر طاق دروازه مس جای دهد تا شرفی هم گل قاسمپور را جواب داده باشد.

دقیقه 21: کرمانی ها که از بازی زیبا حسابی کیفور شده بودند و منظر اتفاقات جالب تر هم بودند خیلی معطل نشدند چراکه در این دقیقه دهنوی با یک پاس عمقی زیبا شجاعی را صاحب توپ کرد و او با دریبل دروازه بان سرچشمه دومین گل تیمش را هم به ثمر رساند تا یکبار دیگر تیم های پائین جدول پیغام بفرستند دیدید گفتیم تبانیه!!

دقیقه 35: اگر هواداران لیونل مسی از بازی های اخیر او حسابی دلخور شده بودند و دلشان برای آن مسی جادویی تنگ شده بود می توانستند در این بازی برای یادآوری آن مسی به نمایش قاسم دهنوی خیره شوند! شماره پنج مس در حدی فوق العاده ستاره شده بود و در این بازی هر کار که دلش می خواست انجام می داد. دریبل لب خط او در این دقیقه نشان داد این دهنوی حداقل در این بازی مهار شدنی نیست.

دقیقه 39: شجاع خلیل زاده بعد از خطای خود کخ منجر به دریافت کارت زرد هم شد به داور چیزهایی گفت که خیلی ها را به یاد احمد حسن زاده و محرومیت بی دلیلش انداختند. البته شانس با او یار بود که جو ورزشگاه با مس کرمان بود در غیر این صورت یکبار دیگر یک اخراج بی مورد دیگر کار مس را گره دار می کرد. البته این اتفاق یک حسن دیگر داشت که شرفی را بعد از این همه مدت از روی نیمکت بلند کند تا حداقل کمر او خشک نشود.

دقیقه 48: نیمه دوم هم درست مثل شروع نیمه اول با گل آغاز شد تا همچنان کیف کرمانی ها کوک باشد. سرچشمه آنقدر سخاوت داشت که حتی سپهر حیدری هم سرانجام موفق شد با پیراهن مس در سابقه بازیگری اش گل به ثبت برساند! بازهم ردپای یک قاسم دهنوی در گل دیده شد و سانتر او از روی کرنر بعد از تاثیر گزاری شجاعی در روی تیر دو به حیدری رسید تا او با ضربه سر گل سوم مسی های کرمان را به ثمر برساند و خیال ها را راحت کند.

دقیقه 53: گزارشگر بازی که از ابتدا نفهمیده بود تماشاگران دقیقا کدام تیم را تشویق می کنند کاملا دچار جو عاطفی بازی شده بود تا یک جمله تاریخی را بگوید! او بعد از گل حیدری فرمودند:" هواداران یکصدا مس رو تشویق میکنن که نشان از اتحاد هواداران دو تیمه که دوست دارن برای دوتا تیم گل به ثمر برسه..."!! به صد نفر از کسانی که مفهموم این جمله را درک کنند یک دوره کلاس گزارشگری زیر نظر جواد خیابانی اهدا می گردد!!

دقیقه 55: بازهم قاسم دهنوی و سانتر دقیق او و بازهم ضربه سر سپهر حیدری اما اینبار برای اینکه ببیندگان تلویزیونی خیلی به زحمت نیافتند مدافع مس توپش را میلی متری به اوت زد!

دقیقه 80: تماشاگران که از برد مس کرمان و گرفتن انتقام بازی رفت و بقای این تیم خیالشان راحت شده بود ورزشگاه را ده دقیقه پیش از موعد ترک کردند تا نشان دهند کرمانی ها همانند تیمشان کاملا وقت شناس هستند و می دانند چه زمانی مناطق پر خطر را ترک کنند!

دقیقه 86: مقداد قباخلو یک دقیقه بعد از تعویضش روی پاس امرایی گل چهارم مس راهم روی یک تک به تک به ثمر برساند تا بهترین پیروزی مس در این فصل بعد از شکست سه بر صفر سپاهان رقم بخورد.حالا کرمانی ها که نتایج سایر تیم ها را هم شنیده بودند کاملا برروی ابرها سیر می کنند با این پیروزی درخشان سقوط آن ها تقریبا غیر ممکن شده است. ان ها حالا یک امتیاز از دو بازی آینده خود می خواهند تا دیگر روی کاغذ هم ترس سقوط نداشته باشند.

یک دقیقه بعد از بازی: اصغر شرفی که گویا قصه جن و بسم الله را با قاسمپور اجرای زنده می کند! بازهم برای رویارو نشدن با مربی سرچشمه به سرعت راهی رختکن می شود.

ده دقیقه بعد از بازی: ماجراها همچنان حول حوش اصغر شرفی چرخ می زند و او در کنفرانس مطبوعاتیش با پدر یکی از بازیکنانی که روی نیمکت نشانده بود درگیر می شود تا تلخی های این بازی برای او تمامی نداشته باشد!

پانزده دقیقه بعد از بازی: نصرالله گنجعلی خانی که حالا با بقای تیمش خستگی را بیشتر روی دوشش احساس می کند جلوی درب ورزشگاه روی زمین می نشیند و حتی قصد بوسیدن دست هواداران تیمش را دارد. او که در چند جمله کوتاه می گوید سی سال سابقه خودم را در این چند ماه گذاشته بودم خداروشکر که خراب نشد...حرف های او یک دنیا حرف در خود دارد...دنیایی که با گذر مس از شرایط خطر حالا بیشتر از زوایای پنهان آن پرده برداری می شود!

(منتشر شده در نشریه استقامت)

جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:33 ::  نويسنده : آرش

تابلوهایی که مس سرچشمه را کرمانی نمی داند!

در حالی که هنوز خیلی ها بدبینانه به دربی روز جمعه کرمان نگاه می کنند و معتقدند که نتیجه این بازی پشت میزهای شرکت مس تعیین شده است اما در حال حاضر جو کرمان اصلا چنین چیزی را نشان نمی دهد!

       Ghasem Dehnavi

البته خبرهایی مخابره می شود، در این بازی که برای تیم مس کرمان کاملا سرنوشت ساز محسوب می شود و پیروزی در آن می تواند بقای تیم کرمانی را تثبیت کند، پای شرکت مس هم به میان باز شده است و بزرگترهای این شرکت تلویحا و خیلی ملایم به عوامل باشگاه سرچشمه پیغام رسانده اند که هوای برادر بزرگتر خود را داشته باشند! اما ظاهرا مس سرچشمه اصلا دوست ندارد فرصت یک گوشمالی بزرگ به تیمی که هرگز نتوانست خود را در این فصل از زیر سایه آن خارج کند را از دست بدهد. مس سرچشمه به دور از هواداران و مردمان شهرش به قول خودشان در کرمان تنها به مهمانی رفتند و هیچگاه میزبان نبودند. البته آن ها در این "میهمانخانه میهمان کش" که حکم میزبانی را برای آن ها داشت تا آنجا که می توانستند از سوی هواداران مس کرمان با نگاه تحقیر دیده شدند که اوج ان در بازی با استقلال تهران بود که آنقدر تاثیر داشت تا اصغر شرفی را مجاب کند آستین ها را بالا بزند و درصدد تنبیه لیدر مس کرمان باشد! سرچشمه ای ها در روزی که ورزشگاه باهنر به رنگی کاملا نارنجی است هیچ نشانی از حمایت خود نمی بیند و این دردناک ترین قصه برای آن ها در این فصل خواهد بود. آن ها در بازی رفت و در روزی که مس کرمان هوادارانش را در اختیار نداشت به اوج خوشبختی رسیدند و حیثیتی ترین سه امتیاز ممکن فصل را برای خودشان کسب کردند. آن ها خیلی دوست دارند که این اتفاق را باردیگر تکرار کنند آن هم در روزی که مس کرمان برای تثبیت بقایش در لیگ از هر ابزاری در شهر کرمان استفاده می کند. کمیته بحرانی که سرچشمه ای ها معتقد بودند اگر با کمک مقامات استان برای آن ها هم تشکیل شده بود آن ها الان عزای سقوطشان را نمی گرفتند و برای همین خیلی دوست دارند لیاقت خود را به اعضای این کمیته نشان دهند. اما در سوی مقابل مس کرمانی ها نیز هیچ رحمی به برادر کوچکتر خود نخواهد کرد. بیلبوردهایی که در سطح شهر کرمان نصب شده است کاملا روشن کرده است که مس سرچشمه یک تیم طرد شده در کرمان محسوب می شود! درج عبارت " تیم شهرمان را تنها نخواهیم گذاشت" برروی بیلبوردهایی که هواداران مس کرمان را به ورزشگاه دعوت می کند کاملا روشن می سازد که سرچشمه اصلا کرمانی نیست و در این شهر یک میهمان ناخوانده بیشتر نبوده است! جای شکرش باقی بود که سرچشمه در کرمان عاری از هرگونه هوادار بود در غیر این صورت همین بیلبوردها قبل از بازی حسابی دردسر درست می کرد! سرچشمه ای ها که به نوعی این تفکر را دارند که مظلومیتشان در لیگ برتر این فصل حاصل ظلم مس کرمان است! به نوعی در تمرینات چند روز اخیر برخورد کرده اند که از این فرصت اصلا نخواهند گذشت و حتی برخی از آن ها صحبت از گلایدیاتور بازی برابر مس کرمان کرده بودند! در مقابل خیلی از بازیکنان مس کرمان اصلا بازیکنان سرچشمه را در حدی نمی دانستند که بخواهند در رابطه با رویارویی با ان ها صحبتی کنند و یا کری بخوانند! با اینکه دو تیم هر دو تحت یک عنوان مس قرار دارند خیلی از هواداران مس کرمان با لفظ "خدارا شکر سقوط کردند" این تیم را بدرقه می کنند! حتی خیلی از آن ها نسبت به باقی ماندن مس رفسنجان در لیگ یک هم ناخرسندند و معتقدند در صورت سقوط این تیم بودجه مس کرمان افزایش می یافت! با این حال کرمانی ها که شاید تا سال ها، دیگر طعم یک دربی لیگ برتری را نچشند خیلی دوست دارند که بازی دو تیم در شرایطی که گلایدیاتور بازی نداشته باشد، تبدیل به یک بازی کلاسیک و به یاد ماندنی برای آن ها شود. به هر شکل این احتمال هم هست که توصیه های شرکت مس شرایط این بازی را تغییر دهد باید صبر کرد و دید مس کرمانیکویی که حداقل با شرایطی داغ آغاز می شود به کجا ختم می گردد.

درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتون خوش آمدید شما نویسنده این وبلاگ باشید!!! بله تعجب نکنید با عضویت در این وبلاگ که خیلی ساده و رایگان است میتونید خیلی ساده مطالبتون رو برای ما و همه ی ورزش دوستان ایران بفرستید . در ضمن با عضویت در خبرنامه وبلاگ میتونید هر هفته از آخرین اخبار باشگاه و وبلاگ باخبر بشید راستی نظر فراموش نشه و اگه توی نظر سنجی وبلاگ هم شرکت کنید خوشحال میشم . . . .
مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان و آدرس meskerman.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان